https://hochland.ro/wp-content/uploads/2020/08/Chenar_Desktop.jpg https://hochland.ro/wp-content/uploads/2020/08/Chenar_Mbile.jpg

GENERAȚII

O familie simbolică în jurul
comunităților defavorizate

Având familia ca valoare aflată în inima brandului Hochland, dar și dorința de a investi în comunitate, în anul 2019 am hotărât să ne implicăm alături de Fundația Regală Margareta a României în proiectul “Generații”, pentru a aduce o schimbare în bine în rândul comunităților de vârstnici singuri pensionați din România, dar și în viața copiilor care provin din medii defavorizate.

Proiectul „Generații” a pornit de la o serie de statistici îngrijorătoare:

Din cei peste 3.6 milioane de vârstnici aflați în România la momentul actual aproape 1,5 milioane suferă de singurătate, iar 47% dintre ei declară că se simt inutili.

În România, unul din doi copii este expus la sărăcie și excludere socială, iar rata abandonului școlar a fost în 2019 de 16.4%, mult peste media de 10.6% din Uniunea Europeană.

Centrele sociale de tip scoală după scoală se confruntă cu resurse umane și materiale insuficiente.

Descrierea proiectului

Obiectivul principal al proiectului a fost de a adresa într-o manieră holistică, intergenerațională, problemele care apar în rândul acestor două categorii de persoane prin stimularea solidarității și interacțiunii între generații, a schimbului de valori și cunoștinte între copii și vârstnici.

Astfel, în perioada 2019-2020, șase centre sociale de tip afterschool din zona Transilvaniei au fost transformate în centre intergeneraționale, devenind cadrul în care copiii proveniți din familii sărace și voluntarii vârstnici socializează, învață lucruri noi, se ajută reciproc.

Voluntarii seniori au sprijinit copiii în realizarea temelor școlare, organizând și participând cu ei la diferite activități socio-educative, ateliere creative sau cluburi vocaționale.

Centrele

Asociația Filiala Filantropia Ortodoxă Războieni-Cetate, Alba
Asociația Română – Americană pentru Promovarea Asistenței Medicale, Educației și Serviciilor Umanitare, Sibiu
Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, Filiala Reghin, Mureș
Fundația Veritas Sighișoara, Mureș
Asociația Salvați Copiii Tg Mureș, Mureș
Centrul de zi pentru copii Buckner, Târnaveni, jud. Mureș

Rezultate

48 de vârstnici din Transilvania au devenit voluntari în cadrul programului „Generații”, redescoperind bucuria de a trăi prin asumarea rolului social de mentor. 

230 de copii și-au descoperit noi talente și abilități și și-au imbunătățit competențele sociale și de viață luând contact cu modele de urmat. 

46 centre sociale de after-school inițiate de ONG-uri au devenit și mai sustenabile și atractive prin integrarea mentorilor seniori în cadrul activităților zilnice.

43 de noi activități intergeneraționale educaționale, profesionale și recreative au fost incluse în portofoliul centrelor.

280 de sesiuni intergeneraționale au fost organizate de către seniori pentru copii în cadrul centrelor.

Rolul vârstnicilor în societate s-a schimbat, aceastia devenind din persoane asistate actori sociali ai comunității din care fac parte.

Telefonul Vârstnicului

În contextul pandemiei de COVID-19, Hochland a rămas alături de partenerul său, Fundația Regală Margareta a României, dar și de seniorii din România, finanțând proiectul Telefonul Vârstnicului, un numar de telefon gratuit la care bătrânii pot primi consiliere psihologică și sprijin emoțional sau pot plasa comenzi pentru produse alimentare și bunuri de strictă necesitate.

Peste 1 milion de seniori au petrecut perioada de izolare singuri, astfel că pe durata a 8 săptămâni au fost înregistrate peste 3000 de apeluri. Pentru a susține volumul crescut de apeluri, echipa call center-ului a fost mărită și au fost pregătite și distribuite materiale informative legate de prevenția raspândirii COVID-19.

Tot în această perioadă, cu sprijinul Hochland, pachete cu alimente și produse igienico-sanitare au fost livrate celor nevoiți să facă față singuri acestei situații dificile.

Implicarea nu inseamnă doar alocarea de fonduri, astfel că peste 30 de angajați Hochland s-au alăturat activ în această perioadă eforturilor Fundația Regală Margareta a României, pregătind în magazine comenzile celor care nu se pot deplasa la cumpărături și nici nu folosesc internetul.